رایحه خوش یکی از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند بر ارتباطات میان افراد اثر بگذارد و آن را به یک ارتباط ماندگار تبدیل کند. سلول‌های بویایی با بخشی از مغز که خاطرات را ثبت می‌کنند در ارتباط هستند و همین امر باعث می‌شود که بو، نقش بسیار مهمی در زندگی انسآن‌ها داشته باشد و خاطرات خوب یا بد، تنها با استشمام رایحه در ذهن تداعی شوند. با توجه به این مسئله، این روزها کارخانه‌های عطرسازی متعددی در سراسر دنیا وجود دارند که انواع عطر زنانه و عطر مردانه را به بازار عرضه می‌کنند و هر یک در تلاش هستند با افزایش کیفیت خود، نقش مهمی در خاطره سازی انسان‌ها بازی کنند. اما برای خرید عطر و ادکلن باید به نکات متعددی توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین رایحه را خریداری کنید.

رایحه خوش و افزایش اعتماد به نفس

با خرید عطر و ادکلن باکیفیت، زمانی که در یک محیط در حال قدم زدن هستید، خط بوی خوشی از شما به مشام می‌رسد. رایحه خوش باعث می‌شود افراد به‌طور ناگهانی (حتی برای چند ثانیه) به سمت منبع بو بازگردند. این مسئله می‌تواند حس اعتمادبه‌نفس را در افراد تقویت کند و به‌طور ناخودآگاه این احساس را تداعی می‌کند که آن‌ها ارزشمند هستند و جایگاه اجتماعی بالایی دارند.

تقویت خودپنداره

استفاده از عطر مردانه یا عطر زنانه خوشبو، نقش چشمگیری در تقویت خود پنداره افراد دارد. خود پنداره به تصویری گفته می‌شود که بر اساس برداشت‌هایی است از خودمان که از نگاه دیگران و اجتماع در ذهن ما شکل می‌گیرد. مطالعات روانشناسی به این موضوع اشاره می‌کنند که هرچقدر خود پنداره قوی‌تر باشد، به همان اندازه، فرد در زندگی شخصی و اجتماعی خود موفق‌تر عمل می‌کند. استفاده از رایحه خوش (با توجه به این مسئله که حس خوبی را در دیگران به وجود می‌آورد) خود پنداره را قوی می‌کند.

بهبود خلقیات

تصور کنید همکاری دارید که هرروز صبح که به سرکار می‌آید و بوی وانیل خوبی می‌دهد که ناخودآگاه حس لبخند را در شما به وجود می‌آورد. همین لبخند ساده می‌تواند روز شمارا بسازد و حتی باعث ‌شود احساس کنید، فشار کاری کم شده است. از طرف دیگر، فردی را تصور کنید که هرروز صبح با حجمی از بوی ناخوشایند کنار شما می‌نشیند و کار می‌کند. بی‌شک، در این شرایط، حس خوبی نخواهید داشت. بنابراین، عطر و ادکلن می‌تواند مود و خلقیات شمارا به‌طور کامل تحت تأثیر قرار دهد.

عطر گرم بهتر است یا سرد؟

زمانی که صحبت از عطر و ادکلن می‌شود، یکی از سؤالاتی که همواره پرسیده می‌شود، در این زمینه است که رایحه گرم بهتر است یا سرد؟! اولاً، باید بدانید انتخاب رایحه گرم یا سرد، یک موضوع کاملاً سلیقه‌ای است و هرگز نمی‌توان یک قانون کلی در این رابطه گفت که کدام رایحه بهتر است. همچنین، شما باید به فصلی که قرار است از آن رایحه استفاده کنید، توجه داشته باشید. در فصل زمستان، استفاده از رایحه گرم مثلا در عطرهای مردانه حس خوشی را در شما و اطرافیانتان به وجود می‌آورد و در فصل تابستان، رایحه سرد می‌تواند تداعی‌کننده یک حس بی‌نظیر باشد.

ماندگاری ادکلن‌ها چقدر است؟

ماندگاری عطر و ادکلن به غلظت آن بستگی دارد که به شرح زیر است:

  • پرفیوم: پرفیوم‌ها 15 تا 40 درصد غلظت دارند و همین امر باعث می‌شود که ماندگاری آن بین 6 تا 8 ساعت باشد.
  • ادوپرفیوم: ادوپرفیوم ‌ها غلظت بیت 15 تا 20 درصد دارند که ماندگاری آن‌ها 5 تا 6 ساعت است.
  • ادوتویلت: اودوتویلت‌ها غلظت 5 تا 15 درصد دارند که ماندگاری آن‌ها 4 تا 5 ساعت است.
  • ادکلن: ادکلن‌ها غلظت 2 تا 4 درصد دارند که ماندگاری آن‌ها 2 تا 3 ساعت است.

بنابراین، اگر ماندگاری رایحه برای شما بسیار مهم است، باید روایحی را خریداری کنید که غلظت زیادی دارند. البته باید در اینجا به این مسئله اشاره‌کنیم که منظور از ماندگاری عطر و ادکلن این نیست که پس از گذشت 2 تا 3 ساعت دیگر هیچ رایحه‌ای نخواهند نداشت. بلکه منظور این است که پس‌ازاین مدت شاید دیگر بویی نداشته باشند که جلب‌توجه کند (شدت بو به‌طور کامل از بین می‌رود) و تنها خط بوی آن‌ها باقی می‌ماند. یعنی اگر شما حرکت کنید، رایحه خوش به مشام دیگران می‌رسد و حس خوبی را تداعی می‌کند.

نکات مهم در خرید عطر و ادکلن

برای اینکه بتوانید بهترین عطر و ادکلن را خریداری کنید، باید به موارد متعددی توجه داشته باشید. خرید این محصولات یک مهارت مهم است و افرادی که تمایل دارند همیشه بوی خوبی بدهند، باید برخی از نکات را مدنظر قرار دهند. این موارد به شرح زیر هستند:

  • برای خرید این محصولات باید به مراکز معتبر مراجعه کنید. با توجه به این مسئله که این روزها ادکلن‌های تقلبی زیادی در بازار موجود هستند، ممکن است تشخیص ادکلن اصل از تقلبی برایتان دشوار باشد. اما اگر به یک مرکز معتبر بروید، دیگر نیازی نیست که نگران باشید.
  • در زمان خرید این محصولات به جنسیت توجه داشته باشید. برخی از عطرها عطر زنانه و برخی مردانه هستند. اخیراً ترندی در دنیا به وجود آمده است که جنسیت در حال حذف است و عطرهای زیادی با عنوان یونی سکس (بدون جنسیت) به بازار عرضه می‌شوند.
  • در زمان تهیه این محصولات سلیقه خود را مدنظر قرار دهید؛ زیرا این کار باعث می‌شود در پایان از خرید خود رضایت زیادی داشته باشید.
  • قبل از خرید، مشخصات عطر را به‌دقت بررسی کنید و هرکدام از نت‌ها را به‌طور کامل بررسی کنید.

برای خرید عطر و ادکلن به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد رایحه‌های خوش در اختیار شما قرار دهیم. همان‌طور که متوجه شده‌اید، استفاده از رایحه خوش منجر به افزایش اعتمادبه‌نفس، تقویت خود پنداره و بهبود خلقیات می‌شود. همچنین، بهتر است این محصولات با توجه به فصل انتخاب شوند. در زمان خرید آن‌ها باید به موارد متعددی ازجمله جنسیت، سلیقه و مشخصات فنی عطرها توجه کنید. اگر به دنبال مرکز معتبری برای خرید عطر و ادکلن هستید، می‌توانید به فروشگاه عطری، آرایشی و پوستی سفیر مراجعه کنید. این فروشگاه محصولات متنوعی را باکیفیت بسیار بالا به شما عرضه می‌دهد و شما می‌توانید بهترین رایحه را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید.


تولید محتوای این بخش توسط مداناپلاس صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *